Campagnes

Ik val op

De fietser is een kwetsbare deelnemer aan het verkeer. Zien en gezien worden is voor fietsers van groot belang. In het najaar wordt daar aandacht voor gevraagd in de campagne 'Ik val op'.

meer

Aandacht op de weg

Houd in het verkeer je aandacht op de weg en niet op je smartphone. Dat is de boodschap van de campagne van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, waarin automobilisten en fietsers worden gewezen op de risico's van het handmatig gebruik van de smartphone in het verkeer. De campagne wordt met diverse activiteiten ondersteund door onder andere Veilig Verkeer Nederland.

meer

Ben je Bob, zeg het hardop

Veilig Verkeer Nederland zegt: 100% Bob, 0% op. En niet voor niets, want iedere hoeveelheid alcohol in je bloed heeft effect op je rijgedrag. Je brengt niet alleen jezelf, maar ook je passagiers en andere verkeersdeelnemers in gevaar. Daarnaast riskeer je een forse boete of zelfs het verliezen van je rijbewijs. Erg belangrijk dus dat je niet drinkt als je nog moet rijden.

meer

De scholen zijn weer begonnen

U kent ze vast: de spandoeken langs de weg met 'De scholen zijn weer begonnen'. Ze moedigen automobilisten en andere weggebruikers aan rekening te houden met kinderen die na de zomervakantie weer naar school gaan. De boodschap: kinderen moeten veilig naar school kunnen. Of ze nu zes of zestien jaar oud zijn.

meer

Hou je aan de snelheidslimiet

Een paar kilometer te hard rijden lijkt onschuldig, maar het verhoogt de kans op een ongeluk met letsel of een dodelijke afloop aanzienlijk. Als iedereen zich aan de snelheidslimiet houdt, hebben we in Nederland 25 tot 30% minder letselslachtoffers.

meer

Shotgun

Hoe zorg je ervoor dat een bestuurder niet wordt afgeleid tijdens het rijden als je met vrienden op pad gaat? Neem de rol van Shotgun op je! Deze bijrijder bedient de navigatie, neemt de telefoon op en regelt de muziek. Het VVN campagneteam gaat op pad om deze belangrijke positie bij jongeren onder de aandacht te brengen.

meer