Help VVN, word partner!

U kunt VVN helpen door partner te worden

Om ons werk te kunnen doen, gaan we voor samenwerking met bedrijven. Door sponsor of partner te worden, helpt u ons èn werkt u aan een positief imago voor uw bedrijf. Bovendien laat u zien dat maatschappelijk verantwoord ondernemen voor u geen loze kreet is.

Meerdere grote en kleine bedrijven hebben zich al verbonden aan Veilig Verkeer Nederland. Hieronder leest u welke reden zij hiervoor hebben:

Eelco Blok, CEO van KPN

"Het gebruik van smartphones in het verkeer is gevaarlijk, want als verkeersdeelnemer moet je alle aandacht op de weg houden. Wij werken samen met Veilig Verkeer Nederland omdat we het belangrijk vinden dat zoveel mogelijk Nederlanders zich hiervan bewust zijn en hun gedrag gaan aanpassen."

Chantal Vergouw, Directeur Interpolis

‘Interpolis is een coöperatieve verzekeraar. Dat zit in ons DNA. Samen met onze klanten, partners en andere experts zoeken wij steeds naar oplossingen die ervoor zorgen dat de wereld een stukje veiliger wordt. Zo ook in het verkeer. Helaas gebeuren er nog veel ongevallen die voorkomen kunnen worden. Denk aan afleiding in het verkeer door het gebruik van een smartphone tijdens het rijden. Samen werken we aan oplossingen die de belangrijkste oorzaken aanpakken. Ik ben dan ook trots dat we de handen ineenslaan met VVN, en gezamenlijk optrekken om onze missie waar te maken: Een veiliger verkeer in Nederland en minder verkeersongevallen.'

Cees-Jan Adema, Directeur Nederlandse Brouwers

‘Van een bier dat met passie is gebrouwen moet je met verstand genieten. Dat betekent dus soms ook even niet, bijvoorbeeld als je nog moet rijden. Via de BOB dragen we deze boodschap al vele jaren met enthousiasme en met succes uit. En daar staan we voor de volle 100% achter!’

Hans van Beurden, General Manager Goodyear Benelux

‘Het veiligheidsaspect is dé factor die ons rechtstreeks bindt met Veilig Verkeer Nederland. Als bedrijf dat actief is binnen de automotive industrie, willen we niet alleen op vlak van onze producten maar ook maatschappelijk ons steentje bijdragen aan een veiliger verkeer.’

Menno van den Berg, Vice President Mobile van Samsung Electronics Benelux

‘Veel mensen ervaren sociale druk als zij een berichtje ontvangen terwijl zij achter het stuur zitten. Wij vinden het belangrijk als marktleider onze verantwoordelijkheid te nemen voor de verkeersveiligheid. Dat doen wij graag in nauwe samenwerking met Veilig Verkeer Nederland”, We verwerken daarom de boodschap ‘Stuur vast, smartphone los’ in al onze smartphonecampagnes en we verlichten de sociale druk met de In-Traffic Reply App. Deze app verstuurt automatisch reacties zonder dat jij je handen van het stuur hoeft te halen. Zo blijf je sociaal én veilig onderweg. Ook hebben wij voor middelbare scholieren met VVN een virtual reality game ter bewustwording van gevaarlijke situaties in het verkeer ontwikkelt. Daarmee bereiken we dit jaar 25.000 scholieren.’

 

Wat houdt een partnership in?

Verkeersveiligheid in uw bedrijf

Bedrijven kunnen Veilig Verkeer Nederland steunen in het nastreven van de missie 'Iedereen veilig over straat'. Dit is mogelijk door te participeren in tal van activiteiten die wij organiseren voor het bedrijfsleven. Hiermee vergroot u de veilige mobiliteit van uw medewerkers en laat u zien dat u verkeersveiligheid in de praktijk brengt..

Veilig Verkeer Nederland als uw partner

Veilig Verkeer Nederland streeft haar missie na door zoveel mogelijk mensen te motiveren, te stimuleren en actief te betrekken bij verkeersveiligheid. Dit doen wij op lokaal, regionaal en op landelijk niveau met acties en projecten. Hiervoor zijn op continue basis financiën, mankracht en middelen nodig. Er zijn verschillende vormen van samenwerking mogelijk:

  1. Partnership: een zakelijke overeenkomst op strategisch niveau, waarbij de partner nauw betrokken wordt bij de invulling en uitvoering van activiteiten. Een gezamenlijk overeen te komen financiële bijdrage aan de maatschappelijke doelstelling maakt deel uit van het partnership.

  2. Sponsoring: een vorm van samenwerking, waarbij de sponsor een financiële bijdrage levert aan een VVN-project of -evenement. Het sponsorship kan ook uitgroeien naar een partnership. Sponsoring is ook mogelijk op strategisch niveau.

  3. Bartering: het ruilen van producten en/of diensten die in waarde aan elkaar gelijk zijn. Dus nadrukkelijk ook het uitwisselen van kennis. Bartering kan zowel onderdeel uitmaken van sponsoring als van een partnership.

Aan de verschillende vormen van samenwerking zijn tegenprestaties verbonden. Na een verkenning van samenwerkingsmogelijkheden wordt een overeenkomst opgesteld waarin de inhoudelijke, communicatieve en financiële componenten worden vastgelegd.

De voordelen:

  • Profiteren voor u als bedrijf van het sterke positieve merk Veilig Verkeer Nederland, door het partnership in uw eigen uitingen te benoemen

  • Uw organisatie is zichtbaar in verschillende uitingen van Veilig Verkeer Nederland

  • U toont maatschappelijke betrokkenheid door uw organisatie te verbinden aan Veilig Verkeer Nederland

  • Uw organisatie is nauw betrokken bij de activiteiten van Veilig Verkeer Nederland en kan meedenken over de invulling en de uitvoering

  • U maakt deel uit van het professionele netwerk van Veilig Verkeer Nederland

  • U doet nieuwe inspiratie op doordat Veilig Verkeer Nederland met een andere 'bril' naar zaken kijkt

Wij verwelkomen u graag als partner! Neem vrijblijvend contact met ons op.