De scholen zijn weer begonnen

Na de zomervakantie vallen er bijna twee keer zoveel verkeersslachtoffers onder scholieren dan in de rest van het jaar. Daarom roepen we in deze periode automobilisten op om meer rekening te houden met fietsende scholieren. Ook geven we ouders advies over voorbereidingen op de nieuwe fietsroute naar het voortgezet onderwijs. Dit doen we samen met gemeenten, scholen, ouders en het bedrijfsleven. En ook graag samen met jou!

De scholen zijn weer begonnen

Meer slachtoffers onder scholieren

Wist je dat er in de periode na de zomervakantie elke dag 1 complete schoolklas op de eerste hulp terechtkomt als gevolg van een verkeersongeval? Ieder jaar zien we in de ongevalstatistieken een piek in de weken na de zomervakantie. Met name onder fietsende scholieren. De campagne De scholen zijn weer begonnen, die ervoor zorgt dat automobilisten meer rekening houden met fietsende scholieren, is dus nog steeds hard nodig.

Samen campagne voeren 

Elk jaar is de campagne De scholen zijn weer begonnen overal in het land te zien. De campagne wordt groots opgezet in samenwerking met gemeenten, scholen en het bedrijfsleven. Ook dit jaar loopt de campagne in elke vakantieregio gedurende 3 weken:

  • Regio zuid: 12 augustus t/m 30 augustus 2019
  • Regio noord: 19 augustus t/m 6 september 2019
  • Regio midden: 26 augustus t/m 13 september 2019

Tips voor automobilisten

Alert zijn in het verkeer doe je niet alleen voor een ander, maar ook voor jezelf. Hoe fijn is het als je niet gehaast hoeft te zijn in de auto, je even niet gestoord wordt door je telefoon en écht even je aandacht kunt richten op het verkeer? 

Veilig Verkeer Nederland automobilist

Als bedrijf de campagne steunen

Veilig Verkeer Nederland gaat partnerships aan met bedrijven die vanuit maatschappelijke betrokkenheid het belang van verkeersveiligheid ondersteunen en ook bereid zijn om concrete verkeersveiligheidsafspraken te maken met hun medewerkers. Ten aanzien van de campagne De scholen zijn weer begonnen werken we al samen met onderstaande bedrijven, waardoor de impact van de campagne veel groter wordt:

  • Athlon
  • Flitsmeister
  • Interpolis
  • NextDoor
  • Picnic
  • Unilever
  • Vereniging van Nederlands Autoleasemaatschappijen

De insteek van deze samenwerking, die vaak in een partnership wordt vastgelegd, is om de campagne via de kanalen van het bedrijf breder en vaker onder de aandacht te brengen. Daarmee wordt meteen duidelijk dat het bedrijf de campagne steunt. Deze samenwerking nemen wij mee in onze communicatie rondom de campagne. De uiteindelijke invulling van de samenwerking komt altijd in onderlinge afstemming tot stand, waarbij krachten worden gebundeld in beider belang en vooral ten dienste van de verkeersveiligheid. Wil je met ons verkennen of het aangaan van een partnership ook iets is voor jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op.