Het ROVZ volgt de landelijke campagnekalender, waar de BOB Winter campagne ook onder valt. Om deze campagne te ondersteunen, verspreid het ROVZ regionaal deze campagneposters actief onder haar verkeersveiligheidspartner organisaties zoals gemeenten, Rijkwaterstaat en het Waterschap maar ook onder dorpshuizen, bibliotheken, scholen en politiebureaus.
Verder wordt er aandacht aan besteed via eigen communicatie-socialmedia kanalen. En verschijnen er posters in horeca en bioscopen in Zeeland (toiletruimtes) tijdens deze campagneperiode. Ook onderzoekt het ROVZ graag of er mogelijkheden zijn om de campagnes te communiceren via digitale reclameborden zoals in Terneuzen. Heeft u als gemeente plannen om deze borden in te zetten voor diverse uitingen en is het ook een optie om via het ROVZ verkeersveiligheidscampagneposters/ filmpjes in te laten zetten via deze borden? Heel graag! Laat het ons weten via rovz@zeeland.nl dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.
De nieuwe Bob campagne heeft als doelstelling dat automobilisten die de intentie hebben om nuchter te blijven, het vertrouwen hebben dat zij zich aan hun voornemen kunnen houden als zij in de verleiding komen. Met de campagne willen we deze ‘het overkomt me wel eens’ automobilist herinneren aan hun eigen norm - autorijden doe je nuchter - en deze bestendigen. De doelgroep is dus de het overkomt me weleens – doelgroep, met een segmentatie voor jongeren (18-34) en ouderen (35+).
Succesvolle ROVZ - BOB Contacta dagen
Op dinsdag 5 tot en met donderdag 7 november stond het ROVZ op de Contacta, dit jaar met BOB. Bezoekers kregen na beantwoording van wat vragen én een blaastest een heerlijke mocktail. Zo ging het landelijk team van VVN in gesprek met de vele bezoekers aan onze gecombineerde stand. Dit jaar dus verkeersveiligheid in een andere stijl met veel ruimte voor de campagne BOB-aanhaker. Mooie gesprekken, mooie momenten, kortom netwerken: scholierenochtend op 6 november. En de 0,0% BOB Borrel met onze partners, Harry van der Maas gedeputeerde verkeersveiligheid en bezoekers op 7 november. Er was veel aandacht voor verkeersveiligheid en speciale aandacht voor BOB (regel jij altijd een BOB of BOB jij zelf?!). Met dank aan de BOB (Sport) vrijwilligers van VVN voor deze professionele aanpak.
Als je met de auto bent, kun je in sociale situaties alsnog een drankje aangeboden krijgen. Bijvoorbeeld bij onverwachte gezelligheid, of wanneer iemand op een feestje niet weet dat jij hebt afgesproken om de Bob te zijn. Misschien neem je dat drankje als automatisme per ongeluk zelfs wel aan. Wat doe je met dat drankje zodra je je realiseert dat jij Bob bent? Met deze campagne
gebruiken we humor om jong en oud eraan te herinneren dat Bob niets drinkt en het normaal is om, als je toch wat aangeboden krijgt, dit niet aan te nemen. Bijvoorbeeld, door een drankje te parkeren. Ook maak je mensen die ‘rondjes’ geven zich er meer van bewust dat er een Bob is
Kernboodschap
We gaan automobilisten motiveren om zich te houden aan hun voornemen om nuchter te blijven.
Dit doen we met de pay-off ‘Top jij blijft Bob’.