Samenwerken met Veilig Verkeer Nederland

Als dé maatschappelijke organisatie voor verkeersveiligheid, zoeken we graag de samenwerking met bedrijven. Een structurele samenwerking heeft een positieve impact op onze beide merken. Een win-win situatie: door partner te worden, help je ons en werk je aan een positief imago voor je organisatie.

MVO en verkeersveiligheid 

Verkeersveiligheid is bij uitstek een thema om invulling te geven aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Vrijwel iedereen is immers verkeersdeelnemer. En we willen allemaal dat dat veilig is voor elke weggebruiker. Als bedrijf kun je ons steunen in onze missie ‘iedereen veilig over straat’, op basis van kennisdeling, projectkeuze, co-creatie en branding van beide merken.

Veilig Verkeer Nederland verkeersveiligheidsbeleid

Vormen van samenwerking

  1. Partnership: een zakelijke overeenkomst op strategisch niveau, waarbij de partner nauw betrokken wordt bij de invulling en uitvoering van activiteiten. De samenwerking bestaat uit de volgende elementen: kennisdeling, branding van de merken, projectkeuze en co-creatie. Een gezamenlijk overeen te komen financiële bijdrage aan de maatschappelijke doelstelling maakt deel uit van het partnership.
  2. Sponsoring: een vorm van samenwerking, waarbij de sponsor een financiële bijdrage levert aan een verkeersproject of -evenement. Het sponsorship kan ook uitgroeien naar een partnership. Sponsoring is ook mogelijk op strategisch niveau.
  3. Bartering: het ruilen van producten en/of diensten die in waarde aan elkaar gelijk zijn. Dus nadrukkelijk ook het uitwisselen van kennis. Bartering kan zowel onderdeel uitmaken van sponsoring als van een partnership.

Aan de verschillende vormen van samenwerking zijn tegenprestaties verbonden. Na een verkenning van samenwerkingsmogelijkheden wordt een overeenkomst opgesteld waarin de inhoudelijke, communicatieve en financiële componenten worden vastgelegd.

Samenwerken? Dit levert het op

  • Je profiteert van het sterke positieve merk Veilig Verkeer Nederland door het partnership in je eigen uitingen te benoemen.
  • Je organisatie is zichtbaar in verschillende uitingen van Veilig Verkeer Nederland.
  • Je toont maatschappelijke betrokkenheid door je organisatie te verbinden aan Veilig Verkeer Nederland.
  • Je organisatie is nauw betrokken bij de activiteiten van Veilig Verkeer Nederland en kan meedenken over de invulling en de uitvoering.
  • Je maakt deel uit van het netwerk van Veilig Verkeer Nederland in de media, politiek en bedrijfsleven.
  • Je doet nieuwe inspiratie op doordat Veilig Verkeer Nederland met een andere 'bril' naar zaken kijkt.

Alcohol hoort niet thuis in het verkeer. We vinden het belangrijk om niet alleen consumenten, maar ook onze eigen medewerkers hiervan bewust te maken. Dat doen we graag in samenwerking met verschillende partners, waaronder Veilig Verkeer Nederland. Samen hebben we diverse Bob acties georganiseerd, zowel op onze brouwerij als op evenementen waar we vanuit Grolsch bij betrokken zijn. Ook de komende jaren zullen we aandacht blijven vragen voor dit onderwerp om de bewustwording nog verder te verhogen. Want 100% Bob is 0% op! .

Andrei Haret - CEO Koninklijke Grolsch

Interesse in samenwerking?

Ruim 50 bedrijven gingen je voor. Wij verwelkomen ook jou heel graag als partner! Neem contact met ons op om de mogelijkheden voor samenwerking te verkennen.

Veilig Verkeer Nederland en Uber

Aan de slag met veilig verkeer

Je medewerkers en klanten hebben dagelijks te maken met verkeer en verkeersveiligheid. Het kan je dan ook veel opleveren als je verkeersveiligheid onderdeel maakt van je (MVO-)beleid. Met deze praktische tips ga je aan de slag met het thema MONO.  

Veilig Verkeer Nederland zakelijk rijder