Trots op onze partners
Als dé maatschappelijke organisatie voor verkeersveiligheid, zoeken we graag de samenwerking met bedrijven. Wij zijn trots op onze partners en de mooie activiteiten die daar uit voortkomen.
"Wij vinden het belangrijk onze verantwoordelijkheid te nemen voor de verkeersveiligheid. Dat doen wij graag in nauwe samenwerking met Veilig Verkeer Nederland”, We verwerken de boodschap ‘Stuur vast, smartphone los’ in al onze smartphonecampagnes en we verlichten de sociale druk met de In-Traffic Reply App. Deze app verstuurt automatisch reacties zonder dat jij je handen van het stuur hoeft te halen. Ook hebben wij voor middelbare scholieren met Veilig Verkeer Nederland een virtual reality game ontwikkeld ter bewustwording van gevaarlijke situaties in het verkeer."
Ook samenwerken?
Als dé maatschappelijke organisatie voor verkeersveiligheid, zoeken we graag de samenwerking met bedrijven. Een structurele samenwerking heeft een positieve impact op onze beide merken. Wij verwelkomen ook jou heel graag als partner!

Dit zijn onze partners
STIVA, Nederlandse Brouwers, SpiritsNL, Wine in moderation
Steunen gezamenlijk de inzet van Veilig Verkeer Nederland in de Bob-campagne.
Interpolis
KPN
Ontwikkelde een SafeLock waardoor jongeren hun telefoon tijdens het fietsen niet kunnen gebruiken.
Samsung
Ontwikkelde de InTraffic Reply app, dat voorkomt dat er tijdens verkeersdeelname gebruik wordt gemaakt van de smartphone.
Ontwikkelde het jongerenprogramma Beat the street, dat via TeamAlert wordt ingezet.
A.A.S. Schadeherstel
Steunt verkeersveiligheid met Bob-acties en MONO-acties via het eigen netwerk van schadeherstelbedrijven.
Green Dino
Zet de VVN-rijsimulator in op onder meer de onderwerpen alcohol en afleiding door smartphonegebruik.
Cyclomedia
Maakt het voor Veilig Verkeer Nederland mogelijk om bij het VVN Participatiepunt gemelde onveilige verkeerssituaties online te beoordelen. Dit betekent een besparing in uren, reistijd en dus kosten, omdat onze verkeerskundigen dan niet altijd ter plekke de situatie hoeven te bekijken.
Uber
In een driejarige samenwerking voeren we gezamenlijk een aantal maatregelen en campagnes uit om de veiligheid op de weg te verbeteren.
Incentive Company
Voert de VVN Remwegdemo's en de VVN training sociaal weggedrag uit.
HR Groep
Levert VVN-campagneborden aan regionale en lokale overheden.
Levert het VVN Schoolpleinpakket voor praktische verkeerslessen op de basisschool.
Ford Nederland B.V.
Maakt de VVN-Remwegdemo’s mogelijk dankzij het beschikbaar stellen van een Ford Focus Wagon.
Michelin
Steunt de VVN-Remwegdemo’s die uitgevoerd worden op Michelin-banden.
MediaPlus
Gezamenlijke communicatie over deelname aan VVN Opfriscursussen.
Exposize
Onderhoud en plaatsing van 250 VVN campagneborden op rust- en verzorgingsplaatsen langs autosnelwegen.
Ecodrive
Attendeert bedrijven op zuinig rijden. En zuinig rijden is vaak ook veilig rijden.
Heineken
Betrekt Bob bij hun campagne “When you drive, never drink”.
Pragma Trading
Verstrekt de Victor Veilig poppen, om in je buurt aandacht te vestigen op de verkeersveiligheid van kinderen.
RET
Exploiteert de weekend-bus onder de naam Bob-bus.
SafeDrivePod
De sluitende oplossing als het gaat om het voorkomen van smartphonegebruik tijdens verkeersdeelname.
Traffic Radio
Stelt zendtijd ter beschikking op digitale radio en stelt verkeersveiligheidscontent samen voor digitale radio.
Verjo Uitgeverij
Verjo stelt beeldmateriaal ter beschikking voor de VVN Opfriscursus gericht op auto, fiets en scootmobiel.
Vialis
Voert een verkeerslesprogramma uit voor de hoogste groepen van de basisschool met Vialis-vrijwilligers als lesgever.
Waarborgfonds Motorverkeer / De Vereende
Steunt verkeersveiligheidsacties gericht op maaltijdbezorgers.
Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen
De VNA steunt elk jaar de campagne De scholen zijn weer begonnen.
Greetz
Biedt felicitatiemogelijkheden in het kader van het VVN Verkeersexamen.
NL Factor
Theaterproductie voor jonge kinderen over verkeer.
Stichting Schadegarant
Doneerde een bedrag aan Veilig Verkeer Nederland.
BEE SAFE
Afdracht op sportkleding en accessoires die consumenten gebruiken om goed zichtbaar te zijn in het verkeer.
Stella
Bijdrage aan het veilig fietsen op e-bikes voor klanten die een e-bike aanschaffen via de 45 Stella-winkels.
Cycle Fun Productions
Een slowbike-act voor kinderen met exposure voor Veilig Verkeer Nederland.
Nickelodeon
Samenwerking op het concept van Paw Patrol voor jonge kinderen en hun ouders.
Uitzenden van De Grote Verkeerstest.
Gazelle
Bijdrage aan de VVN Opfriscursus voor senioren door in de vier experience centers, online en via retail aandacht te besteden aan het veilig fietsen door senioren.
Briqlog
Gezamenlijk een voorbeeldrol pakken onder de noemer Safety Deal waarbij o.m. Watson (Kruidvat), Peter Appel, Cornelissen en Ste v/d Brink zijn aangesloten.
BDU
Geeft een cabineboek uit voor beroepsmatige weggebruikers (vrachtwagenchauffeurs).
Athlon
Athlon steunt de campagne De scholen zijn weer begonnen en steekt daarnaast als grootste leasebedrijf met in het totaal ruim 130.000 leaserijders zijn nek uit om zowel de berijders als de Athlon-medewerkers interactief te betrekken bij verkeersveiligheid. Veilig Verkeer Nederland schreef mee aan Athlon’s Whitepaper Verkeersveiligheid.
Lees meer over hoe Athlon medewerkers en klanten betrekt bij verkeersveiligheid.
Unilever
Unilever steunt onze campagne De scholen zijn weer begonnen door bij 300 grote supermarktketens displays te plaatsen.
Picnic
Picnic steunt de campagnes MONO en De scholen zijn weer begonnen. Verder hebben zij een verkeersveiligheidbeleid dat zij in het hele bedrijf doorvoeren. Zo trainen zij hun runners op veilig verkeersgedrag en het MONO rijden staat in hun werkafspraak.
Lees hier wat Picnic zelf doet om de veiligheid van de runners en de omgeving te bevorderen.
Total Nederland
Samen met Total Nederland werken wij aan de doorontwikkeling van onze dodehoekgame ‘Uit de hoek’. Met deze augmented reality game ervaren ouders samen met hun kinderen de veiligste plaats op de weg in dodehoeksituaties. Daarnaast doet Total iedere school die een ‘Veilig op weg’-les boekt een exemplaar van Paul van Loons boek cadeau. Medewerkers van Total worden in de gelegenheid gesteld om drie dagen per jaar aan vrijwilligerswerk te doen. Daarvoor heeft Total een interne site ontwikkeld waar Veilig Verkeer Nederland de projecten etaleert waar Total-medewerkers op kunnen inschrijven.
Lees hier hoe Total de kernwaarde 'veiligheid' in de praktijk brengt
Univé
Univé en Veilig Verkeer Nederland werken samen op de thema's buurtparticipatie en rijden zonder afleiding. De verzekeraar vraagt aan haar particuliere en zakelijke leden, in totaal zo’n 1,6 miljoen, om verkeersveiligheid consequent onderdeel te maken van hun verkeersdeelname.