De basis is overal dezelfde: de zijweg sluit met een T-kruising aan op de Europalaan; er is nergens een echt kruispunt want bijna overal ligt een verkeerspleintje. Alle auto’s van de Europalaan naar de zijweg zijn afslaand verkeer, ze moeten dus altijd voorrang geven aan de fietsers op het fietspad. Er is overal voldoende ruimte voor één afslaande auto om te wachten zonder het doorgaande verkeer te hinderen. De meeste aansluitingen zijn uitritten en daarom moet alle verkeer vanaf de zijweg voorrang geven aan fietsers, voetgangers en auto’s. Waar het geen uitrit is, is het een gewone voorrangskruising. U herkent de uitrit aan de schuin oplopende uitritstroken, ze zien er hetzelfde uit als de uitritbanden die bij uitritten van privépanden worden gebruikt, ze zijn alleen wat forser uitgevoerd. Om vanaf de zijweg te kunnen zien dat je met een uitrit op de dwarsweg uitkomt, moeten deze uitritblokken ook op de zijweg zijn aangebracht. Oftewel: als je uitritblokken ziet, dan is het een uitrit. Het is in elk geval niet verstandig om voor Nuenen eigen oplossingen te verzinnen, dat zou de verwarring op de weg alleen maar doen toenemen. Vragen en opmerkingen: stuur ze naar vvn.nuenen@onsnet.nu.
Europalaan aansluitingen
De zijwegen die aansluiten op de Europalaan zien er verschillend uit. Dit roept verwarring op bij een aantal weggebruikers, zo blijkt uit reacties die bij VVN Nuenen binnenkomen. Vandaar dat we hier nog eens op terugkomen.