Waarom fietsen jongeren met z’n drieën naast elkaar en schieten zij zonder op of om te kijken de rotonde op? Hoe ervaren zij zelf hun eerste fietstocht naar de middelbare school? Uit onderzoek van TeamAlert onder 12- tot 14-jarigen blijkt dat groepsdruk en risicoperceptie hierin een belangrijke rol spelen.
Pilot digitale lesspecial Van 8 naar 1
Jouw leerlingen kunnen zich in 5 digitale lessen voorbereiden op de overgang naar het voortgezet onderwijs. Zelfstandig werken zij aan de lessen, inclusief een thuisopdracht. Als leerkracht houd je in het dashboard overzicht op de resultaten. Makkelijk en tijdbesparend, en dat is in deze tijd van coronamaatregelen wel zo fijn! In de brugklas krijgen de kinderen vervolgens nog een project van TeamAlert om hen te helpen veilig hun weg te vinden op hun nieuwe school.
Hoe werkt de leerlingsoftware van VVN?
De leerlingsoftware is dit schooljaar beschikbaar voor groep 5 t/m 8 en is uitgebreid met de special Van 8 naar 1. De digitale lessen zijn ideaal om leerlingen zelfstandig aan het werk te zetten. Ze kunnen de oefeningen maken in hun eigen tempo én zelf nakijken. Als leerkracht krijg je realtime inzicht in de voortgang van de kinderen en heb je minder nakijktijd.