Doe de VVN Schatkistspeurtocht
Kleuters zijn dol op speuren en avontuur. Organiseer een levendige schatkistspeurtocht voor kinderen van 4 t/m 6 jaar, waarmee ze op een speelse manier leren over verkeer.

Maak een keuze uit een van onze leuke, gratis verkeersacties voor verschillende doelgroepen. Bij elke actie download je gratis de toolkit met materialen. Daarna kun je meteen aan de slag. Meer doen voor veiliger verkeer? Bekijk alle manieren om te helpen.
Er zijn 18 resultaten gevonden
Kleuters zijn dol op speuren en avontuur. Organiseer een levendige schatkistspeurtocht voor kinderen van 4 t/m 6 jaar, waarmee ze op een speelse manier leren over verkeer.
Heb jij het gevoel dat er te hard wordt gereden in jouw wijk? En wil je objectief meten hoe hoog de daadwerkelijke snelheid is? Dan is de VVN Snelheidsmeting een heel geschikte buurtactie.
Organiseer eenvoudig een levendige fotospeurtocht in je buurt. ‘Duizendpoot’ juf Soof en haar klas nemen de kinderen mee in het verhaal om een dierenasiel te redden. Ondertussen leren de kinderen s
Met deze toolkit organiseer je een avontuurlijke codespeurtocht in je buurt. Professor Knap daagt de kinderen uit om tijdens een speurtocht een geheime code te kraken. Door zelf een codespeurtocht
Met de VVN Stickeractie breng je op een verrassende manier de maximumsnelheid in jouw straat onder de aandacht.
Via sociale media besteed je aandacht aan de nationale campagne ‘Onze scholen zijn weer begonnen’.
Is het onveilig in jouw buurt en wil je hier zelf iets aan doen? Hou dan een buurtenquête en ga met je medebewoners in gesprek over de verkeersonveiligheid.
Verkeersregels veranderen continu en er komen steeds meer nieuwe verkeerssituaties en voertuigen. Ook bij jou in de buurt. Af en toe een update hierover krijgen is slim en interessant om te doen.
Als je mensen vraagt wat hen een onveilig gevoel geeft in het verkeer, dan wordt fietsen zonder verlichting het vaakst genoemd.
Voorlezen is voor kinderen leuk en leerzaam. Met deze actie kun je jonge kinderen echt iets leren over verkeer.