Onze ambitie is om middels educatie bij te dragen aan de ontwikkeling van verkeerskennis en praktische verkeersvaardigheden, zodat de deelnemers aan onze educatieve activiteiten (bijvoorbeeld kinderen en senioren) zich bewust zijn van verkeersveilig gedrag en hun eigen bijdrage hierin.
Om de kwaliteit van onze educatieve producten te borgen doorlopen al onze educatieve producten een kwaliteitscyclus conform de Design Thinking methode, die per product werkt als een PDCA-cyclus. Door educatieve producten te ontwikkelen en doorontwikkelen volgens deze design principes zorgen we voor een optimale aansluiting bij de klantbehoeftes en worden tijdens het ontwikkelproces al verschillende pijlers meegenomen zoals doel, verantwoording, evaluatie en effectiviteit op het verkeersgedrag, die de kwaliteit ten goede komen van het eindproduct.
De producten die VVN ontwikkelt, worden allemaal gemaakt vanuit de VVN visie op leren (breinprincipes en de laatste inzichten op het gebied van gedragsonderzoek) en volgens het design thinkingproces. Lees meer hierover in onze notitie Visie op leren.