24-uurs sessie
Op 30 en 31 januari kwamen wij en zo’n vijftig andere vertegenwoordigers van bedrijven, maatschappelijke organisaties, kennisinstituten en overheid bij elkaar in Bergambacht. Het doel was om met elkaar ideeën en acties te bedenken om het belang van MONO-rijden bij zoveel mogelijk werkgevers onder de aandacht te brengen. De uitkomsten en voorstellen werden gepresenteerd aan minister Van Nieuwenhuizen en de kersverse MONO-zakelijk ambassadeur Tim Coronel. De komende periode worden de ideeën verder uitgewerkt en in gang gezet.
Over MONO-zakelijk
MONO-zakelijk is onderdeel van de brede MONO-aanpak, waarmee afleiding in het verkeer wordt aangepakt. Onderdeel van MONO-zakelijk is een convenant dat eind 2017 werd gelanceerd met als doel om werkgevers, producenten van telefoons, apps, in-car apparatuur, verzekeraars en leasemaatschappijen te stimuleren om bestuurders ongestoord aan het verkeer te laten deelnemen. Het aantal bedrijven dat meedoet aan het convenant staat momenteel op ruim vijftig. Komend jaar moet dat aantal groeien naar tenminste duizend deelnemers.
Op de website van MONO-zakelijk kunnen werkgevers campagnemateriaal en tips vinden om te zorgen dat hun werknemers MONO rijden. Bekijk ook ons aanbod voor werkgevers!