Tim Coronel ambassadeur MONO-zakelijk

Publicatiedatum:

Autocoureur Tim Coronel wordt de ambassadeur voor MONO-zakelijk. Hij gaat het komende jaar werkgevers stimuleren om afleiding in het verkeer aan te pakken. Dat maakte minister Cora van Nieuwenhuizen bekend bij een 24-uurssessie MONO.

Tim Coronel ambassadeur MONO-zakelijk

Uit ons onderzoek bleek vorig jaar dat één op de tien werkgevers het een normale zaak vindt dat hun werknemers berichten lezen en terugschrijven tijdens het rijden. Ruim één op de drie werkgevers in ons land heeft geen regels voor de medewerkers over het smartphonegebruik in de auto.

Tim Coronel als ambassadeur

Minister Van Nieuwenhuizen is dan ook blij met de meervoudig deelnemer aan de Dakar-rally als ambassadeur voor MONO-zakelijk:

"Tim is als zeer ervaren autocoureur een autoriteit in de racewereld. Hij weet waar hij over praat en kent als geen ander het belang van concentratie achter het stuur en het gevaar van afleiding in het verkeer. Daarnaast is hij een enthousiaste spreker. Hij is de aangewezen man om aan werkgevers de boodschap van MONO-zakelijk over te brengen."

Ook Tim Coronel zelf hoefde niet lang na te denken toen hij gevraagd werd als ambassadeur:

"Achter het stuur geldt: concentratie is alles. Niet alleen als je autocoureur bent maar net zo goed wanneer je in de auto onderweg bent van of naar werk, is het letterlijk van levensbelang om je aandacht erbij te houden. Daarom werk ik graag mee aan de MONO-zakelijk aanpak. Om zo het gevaar van afleiding bij alle werkgevers in ons land op de agenda te krijgen."

24-uurs sessie

Op 30 en 31 januari kwamen wij en zo’n vijftig andere vertegenwoordigers van bedrijven, maatschappelijke organisaties, kennisinstituten en overheid bij elkaar in Bergambacht. Het doel was om met elkaar ideeën en acties te bedenken om het belang van MONO-rijden bij zoveel mogelijk werkgevers onder de aandacht te brengen. De uitkomsten en voorstellen werden gepresenteerd aan minister Van Nieuwenhuizen en de kersverse MONO-zakelijk ambassadeur Tim Coronel. De komende periode worden de ideeën verder uitgewerkt en in gang gezet.

Over MONO-zakelijk

MONO-zakelijk is onderdeel van de brede MONO-aanpak, waarmee afleiding in het verkeer wordt aangepakt. Onderdeel van MONO-zakelijk is een convenant dat eind 2017 werd gelanceerd met als doel om werkgevers, producenten van telefoons, apps, in-car apparatuur, verzekeraars en leasemaatschappijen te stimuleren om bestuurders ongestoord aan het verkeer te laten deelnemen. Het aantal bedrijven dat meedoet aan het convenant staat momenteel op ruim vijftig. Komend jaar moet dat aantal groeien naar tenminste duizend deelnemers.

Op de website van MONO-zakelijk kunnen werkgevers campagnemateriaal en tips vinden om te zorgen dat hun werknemers MONO rijden. Bekijk ook ons aanbod voor werkgevers!