Jaarverslag 2021… VVN Katwijk was van de straat

Verkeersveiligheid is ontzettend belangrijk voor een leefbare omgeving. Dagelijks zetten in heel Nederland duizenden enthousiaste mensen zich namens Veilig Verkeer Nederland vrijwillig in voor dit doel. Ook in onze gemeente werkt VVN Katwijk aan de missie: iedereen veilig over straat. Het uitgebreide jaarverslag over 2021 van VVN Katwijk geeft een zeer breed beeld van alle werkzaamheden van het bestuur en de ruim honderd vrijwilligers.

foto01

Dat VVN Katwijk niet voor niets pleit voor een grotere verkeersveiligheid is af te lezen aan het gestegen aantal verkeersongevallen en de gevolgen hiervan. Landelijk waren er in 2020  610 doden (2019: 610).  Bij deze daling van het aantal verkeersdoden maken we twee kanttekeningen. Ten eerste is de daling relatief laag, afgezet tegen de fors lagere verkeersintensiteit in dit coronajaar. Ten tweede was het aantal fietsslachtoffers het hoogst in 25 jaar (229). Eén derde van alle fietsdoden verongelukte op een e-bike. Iets om over na te denken gezien de alsmaar groeiende populariteit van dit vervoersmiddel bij alle leeftijdsgroepen. Maar wat zijn de verkeersongevallencijfers van Katwijk over 2021? VVN Katwijk zal ze z.s.m. bekendmaken en toelichten.

Waar vind ik het terug?

Voor meer informatie over VVN Katwijk kunt u terecht op de website https://vvn.nl. Klik daar aan ‘In je buurt’, kies ‘Zuid-Holland’ en ‘Katwijk’. Daar vindt u ook dit gehele jaarverslag 2021 om op uw gemak terug te lezen, maar ook met meer lokaal nieuws in woord en beeld.>
>link jaar verslag<

Wat speelt er in jouw buurt?