VVN Verkeersmethode

Heb je vragen over de VVN Verkeersmethode? Over facturen, inloggen, abonnementen of de methode zelf? Kijk eens of je antwoord hier tussen staat.  

Veelgestelde vragen

Ik heb alleen de oneven lessen ontvangen, waar zijn de andere lessen?

Elk werkboek dat je ontvangt, bevat twee lessen. De eerste les staat op de voorzijde vermeld, de tweede les begint verderop in het werkboekje. De werkboeken worden op vier momenten in het schooljaar geleverd: 

  • Les 1 t/m 4 : in week 34, 2022
  • Les 5 t/m 8 : in week 42, 2022
  • Les 9 t/m 12 : in week 2, 2023
  • Les 13 t/m 16 : in week 9, 2023

Hoe kan ik een adreswijziging van de school doorgeven?

Is de school verhuisd, gefuseerd of zijn de contactgegevens veranderd? Geef dit zo snel mogelijk door op het e-mailadres: administratie@vvn.nl. Uiteraard kun je ons ook al mailen wanneer de wijziging (bijvoorbeeld) verderop in het schooljaar of in het nieuwe schooljaar plaatsvindt.

Graag ontvangen wij de oude gegevens en de nieuwe contactgegevens zo compleet mogelijk. Vergeet hierbij ook niet het (nieuwe) brinnummer van de school te vermelden. Je krijgt binnen 2 werkdagen een antwoord op je mail met een bevestiging van het veranderen van de gegevens, of een tijdaanduiding wanneer de gegevens worden veranderd.

Hoe pas ik mijn abonnementen aan?

Je kunt inloggen in het schoolaccount op https://mijnvvn.nl. Nadat je bent ingelogd, kom je binnen op het scherm ‘Beheer Verkeerseducatie producten’. Op deze pagina kun je klikken op 'Bestel de VVN Verkeersmethode’ om de huidige aantallen van de school in te zien, aan te passen en eventueel nieuwe producten af te nemen.

Nadat je je naam en functie hebt ingevuld en akkoord hebt gegeven, zijn de aantallen gelijk aangepast. Klik opnieuw op ‘mijn abonnementen’ om gelijk de nieuwe aantallen te zien.

Let op: Vanaf 1 augustus kun je de aantallen alleen nog naar boven bijstellen en nieuwe abonnementen afsluiten.

Ik weet de gebruikersnaam voor het aanpassen van mijn abonnementen niet meer. Wat nu?

Heb je een schoolaccount? De gebruiker is jouw brinnummer + vestigingsnummer, gevolgd door 'Dir' bijvoorbeeld: 12AS00Dir. Let op: je gebruikersnaam is hoofdlettergevoelig. Het brinnummer is bekend bij de administratie van de school.

Lukt het inloggen echt niet? Bel het Servicecentrum op 088-5248800 of stuur een mail naar administratie@vvn.nl. Vermeld in deze mail duidelijk de naam en het brinnummer van de school. Vergeet niet duidelijk je vraag te vermelden en wat je al geprobeerd hebt.

Je krijgt binnen 2 werkdagen een antwoord met daarin je gebruikersnaam en het gekoppelde e-mailadres. Met deze informatie kun je eventueel ook een nieuw wachtwoord aanvragen op de site.

Kan ik tussentijds overstappen van werkboeken naar digitale verwerking - of andersom?

Beslist de school na 1 augustus dat ze toch liever de andere verwerking gebruiken?
Stuur een mail naar administratie@vvn.nl , vermeld hierin:

  • Volledige naam en brinnummer van de school
  • Welke verwerking wil je omwisselen?
  • Nieuwe aantallen die de school wil afnemen
  • Reden waarom er is besloten om te wisselen

Per aanvraag wordt individueel gekeken hoe wij samen tot een oplossing kunnen komen. Binnen 2 werkdagen nemen we contact met je op.

Ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd, maar ik krijg geen mail binnen.

Controleer of je geen spellingsfout hebt gemaakt in de gebruikersnaam en probeer het opnieuw. Let op: deze is hoofdlettergevoelig. Er wordt een e-mail gestuurd naar het e-mailadres wat is gekoppeld aan het account. Controleer ook je map met ongewenste mail.

Wil je weten welk e-mailadres gekoppeld is, of deze veranderen? Bel ons dan op 088-5248800 of stuur een e-mail naar administratie@vvn.nl en vermeld hierin de volledige naam en het brinnummer van de school. Vergeet niet duidelijk je vraag te vermelden en wat je al hebt al geprobeerd.

Ik krijg de melding 'wachtwoord verlopen'. En nu?

Deze melding krijg je als je een tijdelijk wachtwoord hebt ingevuld of wanneer de geldigheid van je huidige wachtwoord is verlopen. Je kunt gelijk een nieuw wachtwoord aanmaken.
Vul bij ‘oude/tijdelijke wachtwoord’ het wachtwoord in wat je zojuist gebruikt hebt. Daaronder kun je een nieuw wachtwoord invullen. In het vervolg gebruik je je nieuwe wachtwoord.

Krijg je niet de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord aan te maken? Vraag dan (opnieuw) een nieuw tijdelijk wachtwoord aan via de knop ‘wachtwoord vergeten’.

Ik weet mijn wachtwoord voor het aanpassen van mijn abonnementen niet meer. Wat moet ik doen?

Klik bij de inlog https://mijnvvn.nl op de blauwe tekst 'Wachtwoord vergeten'. Vul in het nieuwe scherm je gebruikersnaam in. Let op: je gebruikersnaam is hoofdlettergevoelig.

Er zal dan een mail worden gestuurd naar het e-mailadres wat gekoppeld is aan het account. In deze mail staat een link voor het resetten van je wachtwoord. Klik binnen 10 minuten op de link en je ontvangt een 2e mail met een éénmalig te gebruiken wachtwoord. Na het inloggen kun je een nieuw eigen gekozen wachtwoord instellen.

Lukt het nog niet, is de gebruikersnaam niet bekend of wil je het gekoppelde e-mailadres wijzigen? Bel ons dan op 088-5248800 of stuur een e-mail naar administratie@vvn.nl en vermeld hierin de volledige naam en het brinnummer van de school. Vergeet niet duidelijk je vraag te vermelden en wat je al geprobeerd hebt.

Je krijgt binnen 2 werkdagen een antwoord met daarin je gebruikersnaam en het gekoppelde e-mailadres. Het wachtwoord is voor de medewerkers van Veilig Verkeer Nederland niet zichtbaar.

Hoe koppel ik mijn leerlingen aan de digitale licenties?

De ICT-coordinator kan de klassen en/of leerlingen uit Basispoort koppelen met de licenties die zijn aangeschaft. Log eerst in bij Basispoort, en ga dan naar: https://licentieportaal.vvn.nl/. Klik op de grote knop ‘Basispoort inloggen’.

Ik kan wel inloggen in het licentieportaal, maar kan de licenties niet vinden. Wat nu?

Controleer of de school Veilig Verkeer Nederland als uitgever toestemming heeft gegeven om de school te koppelen.

Heeft de school de digitale verwerking voor de verkeerslessen aangeschaft?

Mocht het koppelen alsnog niet lukken, bel ons dan op 088-5248800 of stuur een e-mail naar administratie@vvn.nl en vermeld hierin de volledige naam en het brinnummer van de school. Vergeet niet duidelijk uw vraag te vermelden en wat u al geprobeerd hebt.

We nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

Ik heb een betaalherinnering ontvangen maar kan de originele factuur niet vinden. En nu?

Je kunt een kopie factuur aanvragen via het e-mailadres financieel@vvn.nl.

Vermeld hierin:

  • Volledige naam en brinnummer van de school
  • Relatienummer, zoals te vinden op de brief
  • Factuurnummer, zoals te vinden op de brief

Tip: Wist je dat je facturen ook elektronisch, in plaats van via de post, kunt ontvangen? Je kunt dat aanvragen via administratie@vvn.nl.

Kan ik facturen ook digitaal ontvangen?

De school krijgt automatisch de facturen per post op het correspondentieadres. Wil je de facturen liever via de mail ontvangen? Dit kan uiteraard, graag zelfs.
Stuur een e-mail naar administratie@vvn.nl en vermeld hierin:

  • Volledige naam en brinnummer van de school
  • E-mailadres waarop facturen vanaf nu verzonden mogen worden.
  • Indien nodig: Alternatief factuuradres, bijvoorbeeld bij overkoepelende organisaties

Wij sturen binnen 2 werkdagen een bevestiging dat elektronisch factureren is ingesteld.

Wat kost de VVN Verkeersmethode?

Hier vind je de prijslijst van al onze verkeerseducatieproducten in schooljaar 2023-2024. 

Waar kan ik de lessen van de verkeersmethode vinden?

Na aanschaf van de VVN Verkeersmethode, krijg je via Basispoort toegang tot de online VVN Verkeerspoort met alle lesmaterialen. De lessen zijn volledig digitaal beschikbaar voor het digibord. Voor de verwerking bepaal je zelf of je de opdrachten digitaal of op papier laat maken. Dit bepaal je door voor het juiste aantal leerlingen de werkbladen of de digitale licentie aan te schaffen.

De werkbladen worden vier keer per jaar toegestuurd, de digitale verwerking zal op hetzelfde moment beschikbaar worden in het inlogaccount van de leerlingen.